View Single Post
Old 15-02-2018, 20:57
Ironvw Ironvw is offline
Volksforum Aandeelhouder

Nadat ik de achteras , draagarmen en stabilisatorstang uit elkaar had gehaald ben ik begonnen om de voorste fusee,s uit elkaar te halen

De vorige eigenaar had de remklauwen rood geverfd en het zat zoals verwacht onder de modder en remstof dus werdt het tijd om dit aan te pakken

Het zuigertje was nog in goede staat alleen wat vies en daarom heb ik hem eerst even afgetaped en daarna schoon gestraald

En daarna ook de rest van de remklauwen gestraald en gespoten

Omdat ik hittebestendige lak heb gebruikt moest ik de lak nog even afbakken in de oven

En meteen nog wat klein spul mee gespoten en gebakken

Daarna nog wat spullen in zwarte lak gespoten zoals de beugels van de draagarmen/stabilisator stang en de beugels van de achteras

Nadat de onderdelen klaar waren heb ik het zuiger gedeelte terug in elkaar gezet met een nieuwe rubber ring,stofkap en ontluchtings nippel en daarna de hele klauw weer terug in elkaar gezet

Ook heb ik de astappen,achterplaten van de remtrommels,Lagerhuis en steekflens flink schoongemaakt en de achterplaten en Lagerhuis laten coaten

En de spullen die terug zijn gekomen van het poedercoaten

Meteen de nieuwe rubbers en kogels Op de draagarmen gezet

En de gecoate lagerhuizen voorzien van nieuwe wiellagers en stofkappen

En toen de rubbers van de stabilisator stang en de achteras binnen waren meteen gemonteerd

Omdat ik het mooier vind als de remtrommels niet opvallen achter de velgen heb ik ze zwart gespoten

En daarna was het eindelijk tijd om de achteras in elkaar te zetten

Eerst de achterplaat en astap erop geschroefd

En de nieuwe remmen met handrem kabel

Nadat er nieuwe lagers aan de binnen en buitenkant zijn geplaatst is de trommel erop gegaan en vastgezet om daarna de andere kant te kunnen doen

En vandaag de nieuwe remleidingen erop gemaakt

Ik heb nu alles klaar om de auto straks weer op z,n wielen te kunnen zetten als hij gespoten is
Het volgende wat ik ga doen is de brandstoftank aanpakken en het stuur mechanisme zodat ik hem makkelijk kan verrijden als hij in de weg staat en stil kan zetten op de handrem
Reply With Quote