View Single Post
  #52  
Old 05-01-2018, 19:00
ar1g3's Avatar
ar1g3 ar1g3 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 1,989
Default

Quote:
Originally Posted by yal
@ar1g3 gewoon doorzetten , mooiste in origineel
Stuwschijf van luchtweger staat goed en klemt niet?
Beweegt de plunjer vrij in de doseur?

Dat de motor zo snel stationair blijft lopen moet haast wel door een vacuum lek komen. Heb je vacuum slangetjes gecheckt naar regel apparaat in de waterbak? Regel apparaten als eens gewisseld evenals toeren stabilisatie?

Staat alles 100% op tijd? Ook beide nokkenassen, 0-0 tegenover elkaar.
Nokkenas poelie streepje gelijk met rand cilinderkop of op inkeping recht naar boven met gemonteerde kleppendeksel en trillingsdemper streepje op pijltje deksel krukas.

Grt yal

Ja ik houd hem ook liefst origineel al zat er origineel wel een KR in... tja, tijdscorrect dan!

De schijf staat mooi gecentreerd en klemt niet, de plunjer beweegt ook vrij in de spinnenkop.

Dat zat ik dus ook te denken, er moet toch ergens een lek zijn.. Heb op alle mogelijke plaatsen waar een lek zou kunnen zijn al met brake cleaner gespoten terwijl de motor draait om te zien of dit het toerental doet veranderen, maar niets.
Die vacuum slangetjes zijn allemaal goed, en er zitten nieuwe rubberen aansluitstukjes op want die willen wel eens verduren. De regelunit heb ik nog niet gewisseld, zou er in de regelunit een lek kunnen zijn? Lijkt me momenteel de enigste plaats waar het nog kan lekken. Toerental stabilisator klep is een nieuwe, maar geen verschil.

De distributie staat een halve tand verkeerd, maar gezien je het nokkenastandwiel niet kunt verdraaien ofzo zie ik niet echt een manier om dit nog juister te krijgen. De riem opnieuw spannen bijvoorbeeld geeft geen verschil, heb ik al geprobeerd.

Kunnen de nokkenassen dan verkeerd komen te staan t.o.v elkaar? Heb hier bij de riemwissel eigenlijk niet op gelet, maar gezien de motor eens hij warm is en wat in toeren komt wel zeer goed draait lijkt het mij vreemd dat ze verkeerd zouden staan. Ook was er voor het vervangen van de injector O-ringen geen probleem, toen liep hij goed en startte hij onmiddelijk. Moesten de nokkenassen fout staan zou dit toen al problemen hebben moeten geven, dus ik denk wel dat ze juist staan.
__________________
'88 Golf 2 1.8 GTI 16v PL(project)
'01 Passat B5.5 1.9TDI PD
'95 Passat b4 1.9 TD (RIP)

"Cornering perfectly is like bringing a woman to climax.” - Jackie Stewart
Reply With Quote