
16-12-2017, 13:02
|
 |
Volksforum Aandeelhouder
|
|
Join Date: Nov 2012
Posts: 1,994
|
|
Die pomp in de tank gaat de boosdoener zijn denk ik. De K-jetronic is een geweldig systeem, maar alles moet naar behoren werken. Als er ook maar 1 iets niet helemaal werkt zoals het hoort krijg je de vreemdste problemen.
Zoals al gezegd, die opvoerpomp in de tank dient om het reservoir van de brandstofpomp te vullen. Die opvoerpomp is dus cruciaal. Houd er rekening mee dat de afweging van brandstof in een K-jetronic systeem volledig afhankelijk is van de brandstofdruk die op het systeem staat.
Te lage druk geeft een rijker mengsel. Op afstand concluderen dat dit de oorzaak is van jouw probleem is niet mogelijk, maar als je opeens een veel te rijk mengsel krijgt dan gaat je auto verzuipen en al sputterend uitvallen. En dat zou ook kunnen verklaren waarom hij na het uitvallen niet meer direct wil aanslaan.
__________________
'88 Golf 2 1.8 GTI 16v PL(project)
'01 Passat B5.5 1.9TDI PD
'95 Passat b4 1.9 TD (RIP)
"Cornering perfectly is like bringing a woman to climax.” - Jackie Stewart
|