View Single Post
  #1  
Old 23-07-2017, 11:57
Koert Koert is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jul 2017
Posts: 1
Default Golf 3 cabrio valt soms uit

Hallo allemaal,

Ik heb een probleempje met mijn golf 3 cabrio uit 1994.
Het begon met het steeds uit vallen van de auto en vervolgens niet meer willen starten.
Na een paar keer sleutel gedraaid te hebben en toch eigenwijs blijven starten, wou de auto wel weer starten en dan was er weer niks aan de hand.
Nu heb ik laatst al een keer een nieuwe verdeler met rotor en contact puntjes er oo gezet, maar het probleem bleef.
Ik heb toen ook de Brandstofpomp gecontroleerd maar deze draaide gewoon en kreeg ook brandstof voor bij de carburateur.
Het gaskleppenhuis was wel vies maar heb deze er af gehaald en goed gereinigd.
Nu laatst had ik het weer , maar toen wilde de auto wel starten maar kon het niet.
Deze keer kreeg ik geen brandstof meer voor en na inspectie van de brandstof pomp kwam ik er achter dat deze ook niet meer draaide.
Heb de auto later die dag afgesleept en voor de deur neer gezet.
Eigenwijs dat ik ben probeer ik de volgende dag de auto te starten en tot mijn grote verbazing..... starten en lopen!

Ik heb toch maar een andere brandstof pomp gezocht en deze naderhand in gebouwd.
Dit gedaan omdat ik op Het forum wel eens gelezen had dat het membraan kon blijven hangen waardoor de pomp het soms wel en soms niet doet.
Nu de andere Brandstofpomp er in zit, dacht ik een proefrit te maken.
Bij het rode stoplicht waar ik stond te wachten, viel in eens de auto weer uit en wou niet meer starten.
Als ik de auto dan weer op contact zette, hoorde ik dat de Brandstofpomp weer niet draaide.
Na meerdere malen aan de sleutel te draaien hoorde ik plots dat de Brandstofpomp weer draaide en starte de auto natuurlijk weer!
Hierdoor ook het Brandstofpomp relais vervangen en dacht dat het probleem op gelost was.
maar helaas vandaag weer een auto die niet starte.
En weer door herhaaldelijk de sleutel oo contact te zetten en van contact af te halen , draaide de pomp weer en starte de auto weer.

Weet iemand misschien wat het probleem nog meer zou kunnen zijn want ik weet het even niet meer.
Motorisch is het een fantastisch blok en als die rijd gaat het ook als een speer.

Alle suggesties zijn welkom
Reply With Quote