
01-06-2017, 15:20
|
Forum Newbee
|
|
Join Date: Aug 2014
Posts: 21
|
|
Quote:
Originally Posted by ar1g3
Dit zijn meestal rekbouten, moest het mijn auto zijn zou ik hem vervangen. Als die bout breekt heb je enorme kosten, of is je motor rijp voor ijzerboer.
Lijkt me trouwens ook vreemd dat je die gewoon op 200Nm moet zetten, meestal moet je met dit soort bouten in verschillende stappen werken en een gradenboog gebruiken.
Je moet eerst en vooral eens checken of je een 12-kant bout hebt zitten zoals deze:
Deze moet je vastzetten op 90Nm en dan nog 180° bij doen. Je moet dus op moment zetten in 2 stappen. Je momentsleutel natuurlijk niet gebruiken voor die extra 180°
Dus check even of je een twaalfkant of zeskant hebt.
|
Er zat een zeskant op, en nu van de dealer een twaalfkant meegekregen.
Aanhaalmomenten hier gevonden:
http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=6954
Maar ik ga het zekere voor het onzekere nemen en een nieuwe bout bestellen. Deze zal ik dan wel op 90 nm + 180 graden zetten
Iedereen bedankt voor de antwoorden 
|