
01-06-2017, 14:51
|
 |
Volksforum Aandeelhouder
|
|
Join Date: Nov 2012
Posts: 1,994
|
|
Dit zijn meestal rekbouten, moest het mijn auto zijn zou ik hem vervangen. Als die bout breekt heb je enorme kosten, of is je motor rijp voor ijzerboer.
Lijkt me trouwens ook vreemd dat je die gewoon op 200Nm moet zetten, meestal moet je met dit soort bouten in verschillende stappen werken en een gradenboog gebruiken.
Je moet eerst en vooral eens checken of je een 12-kant bout hebt zitten zoals deze:
Deze moet je vastzetten op 90Nm en dan nog 180° bij doen. Je moet dus op moment zetten in 2 stappen. Je momentsleutel natuurlijk niet gebruiken voor die extra 180°
Dus check even of je een twaalfkant of zeskant hebt.
__________________
'88 Golf 2 1.8 GTI 16v PL(project)
'01 Passat B5.5 1.9TDI PD
'95 Passat b4 1.9 TD (RIP)
"Cornering perfectly is like bringing a woman to climax.” - Jackie Stewart
|