
18-05-2017, 15:01
|
Forum Newbee
|
|
Join Date: Jan 2017
Posts: 9
|
|
@Heine 1 Cabrio, ik vind het heel vreemd wat ik hier allemaal lees omtrent onbetrouwbaarheid van de RP motorblok. Ik rijd nu vanaf sept 2006 dezelfde seat 1.8Ltr 8V RP motorblok zonder enig probleem. En geloof mij ik heb heel wat auto's gereden en tevens aan gesleuteld. Ben nu 53 en begon met hobbieën op mijn 14de met een oude kever 1303 bij mijn oom samen met mijn neefjes. En ik kan echt zeggen dat ik tot nu toe geen enkele auto ben tegen gekomen waar ik zo weinig aan heb moeten sleutelen om het aan de gang te houden. Maar goed, als ik het zo lees bij jou dan krijg ik het gevoel dat het zou kunnen liggen aan het feit dat je de inspuit unit uitelkaar hebt gehad en dat je de potmeter voor de gasklep niet goed hebt gecalibeerd. En ik moet je eerlijk zeggen op alle forums wordt er hard geroepen om hier vanaf te blijven omdat het zeer moeilijk is dit weer goed te krijgen. Wat ook kan zijn is dat de luchtvoeler bij de injecteur vervuild is en of de blauwe temp. sensor niet goed werkt. Waar je ook op moet letten is als je de contact omdraait dat je hem even door zijn checkcycle laat gaan anders raakt hij in de war. Ik weet aan de hand van een klik bij de zekeringenkastje links onder dat hij klaar is. Probeer ook eens de ECU te restten dit help ook wel eens. Weet wel dat hij dan +/- 200 km nodig heeft om alles weer goed in te leren, het is n.m.l. een closedloop systeem. Veel succes als ik je ergens mee kan helpen dan hoor ik het wel.
|