View Single Post
  #2  
Old 03-05-2017, 10:48
fcapri's Avatar
fcapri fcapri is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 1,099
Default

er veranderd voortdurend wetgeving in belgie.

ik heb weet van 2 autos die een geslaagde motor upgrade hebben gedaan. een capri 2.0 mk1 die van 2.0V6 naar 3.0V6 ging met toestemming van ford.
en een capri 1.6 die naar 2.8i V6 is gegaan. beide ombouws zijn dan ook gedaan door motoren die ook in dat model hebben bestaan.

je zou dus ook perfect een VW golf/jetti 1.3 kunnen ombouwen naar 1.8GTI. maar of je zo een VR6 gekeurd krijgt is mij nog altijd een vraag.
je moet namelijk ook aantonen vanwaar de motor kwam.

als je daar invult:
de wagen vw jetta 1985 1.3
donor motor VW jetta 1984 1.8GTI
dan is er geen probleem.

als daar zou staan als donor: VW scirocco 2008 2.8VR6, dan zou de keuring wel eens NJET kunnen zeggen. ze laten niet zomaar alles toe.

ik probeer al een jaar of 5 toestemming te krijgen om een escort 1.3 uit 1978 (40kW) oldtimer om te keuren naar 20kW electrische aandrijving en daar moet ik ook toestemming voor krijgen van ford zelf.
ik wou er ooit een 2.0 in leggen van een RS2000. probleem is dat RS2000 altijd die speciale fornt hebben en 2deurs kassen. ik heb een flatnose 4deurs. die hebben enkel als RS2000 bestaan in australie. ook geen mogelijkheid om dat in belgie omgekeurd te krijgen, en ze zijn door ford ooit zo geproduceerd (alleen niet in belgie).

doe eens een belletje naar zo een keuringsstation, zeg dat je in NL een auto hebt gekocht met een VR6 motor in maar dat die op papier niet werd aangepast. vraag of ze dat in belgie kunnen omzetten met zo een ombouwblad (weet je direct of het kan)
__________________
Daily drivers: Toyota prius 3 - Ford P100 1.8TD
Oldtimers: Golf2 1.6D '91 - Ford Capri 2.0V6 '79, 3.0V6 '79 - Sierra XR4i 2.8iV6 '83 - Audi 80 Avant 2.6V6 '93
http://www.fordcapri.be
Reply With Quote