Nog een updaten hier..
Heb ondertussen al enkele maanden veel plezier gehad met de golf.
De G60 bevalt me heel erg goed, het is een plezier om mee te rijden.
Veel stoplichtrace'kes achter de rug met veel verwarde blikken achteraf.
En hier op de boerenbuiten veel plezier gehad op de smalle baantjes.
Heb nog een filmpje met mijn broer achter het stuur:
https://youtu.be/KRoEbsKv9js
Nadat hij aan het stuur heeft gezeten is het wat misgelopen, ik weet niet wat er juist gebeurd is want ik heb maar een stoel in de Golf staan.
Maar De Glader begon een schrapend geluid te maken en is deze iets later vastgelopen als ik naar huis aan het rijden was. De motor is uitgeslagen en was niet meer te starten zo vast zat de lader. Nadat ik de multiriem had overgesneden starte de motor weer vlotjes

Dus het is zeker de Glader die aan gort is.
Wel spijtig want ik had deze aangekocht en was volledig gereviseerd door een goed bekende Glader expert met zegel er op en al. Ik heb er misschien 4000km's mee gedaan en de pret is al over. Maakt de motor nu teveel toeren, ga ik er te wild mee om of heb ik een slechte chip, geen idee ?
Ik kan alleen zeggen dat hij het heel goed deed tot voor kort.
Zit nu zwaar te denken aan een Eaton compressor of turbo ombouw..
Dit is al de tweede G-lader die me in de steek laat.
Ik ga de lader zelf open halen, maar gezien het feit dat hij potvast is gelopen zal er ook niets meer van te maken vallen vermoed ik..
Zijn er hier misschien tips over eaton of turbo ombouw?
Liefst zou ik voor een T3 turbo gaan als ik zo rond lees, het moet redelijk lowbudget blijven en ik was echt tevreden van het vermogen zo rond de 200pk is zeker voldoende voor mij.
Zit een beetje te denken aan desnelders zijn turbo-setup van hier op het forum..