16-02-2017, 20:12
|
 |
Volksforum Aandeelhouder
|
|
|
|
Even een update:
Heb de spinnenkop eraf gehaald en de basic adjustments voor de luchtweger gedaan zoals het bentley boek het beschrijft. De rustpositie van de luchtweger arm was meer dan 1 mm buiten tolerantie. Alles staat nu goed.
Ook heb ik ontdekt dat de mini brandstoffilter (die in de banjobout van de brandstof toevoer) er nog in zat, dus heb een nieuwe banjobout besteld want dat filtertje had er al uit moeten zijn. Gezien de auto jaren heeft stil gestaan denk ik dat er misschien wat residu van verdampte benzine het filtertje blokkeerde. Zullen we zien als alles terug gemonteerd is.
Heb ook de bobine er eens uit gehaald, de primaire weerstand is 1 ohm terwijl die 0.6 tot 0.8 ohm hoort te zijn. Kan dit ook mijn problemen veroorzaken? Ik zat even te rekenen en 1ohm of 0.6ohm geeft al een redelijk verschil qua stroom in de primaire kring, en door de versterkingsfactor een niet verwaarloosbaar verschil aan stroom in de secundaire kring. Gezien ik met 14 bar compressie zit wat al hoger is dan normaal begin ik te denken dat de bobine geen sterk genoege vonk meer kan leveren.
Timing moet ik nog nakijken, dat is waarschijnlijk voor morgen, maar ben er vrij zeker van dat kleppen en ontsteking allemaal juist staan.
"Cornering perfectly is like bringing a woman to climax.” - Jackie Stewart
|