View Single Post
  #8  
Old 01-02-2017, 21:48
The_Maxx's Avatar
The_Maxx The_Maxx is offline
Forum junkie
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 1,968
Send a message via MSN to The_Maxx
Default

Je hebt alleen naar je remmen gekeken.
Een probleem in de ophanging zoals een defect toplager, versleten stuurkogels, fuseekogeld of koppelstangetjes kunnen zit soort problemen ook veroorzaken.
Feit dat het gebeurt met remmen betekend niet dat de remmen de oorzaak zijn. Zeker omdat je aangeeft dat het vrij snel gebeurt.
Zoals eerder aangegeven kan inderdaad ook de naaf scheef zijn of het wiellager zit scheef (dit is niet met het blote oog te zien in de meeste gevallen)

Buiten dat is er ook nog een mogelijkheid dat je remklauw vast kan hangen (wel werkt, maar slechts aan 1 kant), of dat de verkeerde rem/blok combinatie wordt gebruikt. Waardoor je rem dus eigenlijk constant scheef wordt getrokken door de positie van de remklauw.

Alleen vervangen van remschijven en blokken is dus niet altijd voldoende.
Persoonlijk rij ik met zeer goedkope remschijven. En die raken pas krom als je ermee door een plas water rijdt tijdens het remmen.
Het inhouden van de rem voor een stoplicht hoort niet zoveel invloed te hebben.
__________________
Vergeet dat ene boutje niet!
Reply With Quote