View Single Post
Old 26-12-2016, 19:37
JBM JBM is offline
Forum Regular

Beetje lastig te zeggen zo. Dicht je het uiteinde wel af waar je de slang los pakt? (Zodat ie daar geen lucht kan aanzuigen).

Wat betreft de vacuumvervroeging: Om te testen maak je aan de carburateurkant het slangetje los dat van de vacuumvervroeger komt. Even lekker aan het slangetje zuigen om een vacuum te zuigen en dan het puntje van je tong op het slangetje zetten. Als het membraan werkt zit je tong nu dus een beetje vastgezogen aan het slangetje. Voel je geen zuigkracht dan is het membraan waarschijnlijk lek. Ik zeg waarschijnlijk omdat je wel zeker moet weten of het slangetje nergens lek is.

Heb toevallig bij mijn dyanmo de spanningsregelaar vervangen door een andere gebruikte.

Voorheen: 14V, verbruikers aan 13,5V
Met andere regelaar: 14,4V verbruikers aan 14V

Had gehoopt dat het iets zou oplossen maar merk er eerlijk gezegd niets van. Het lambdaprobleem ervaar ik nog steeds + De wagen loopt nog steeds behoorlijk laag zodra ik groot licht aan zet bijvoorbeeld. (Dynamo maakt ook relatief ongezond geluid dan)

Wil wel nog eens voor de grap proberen om de complete dynamo om te zetten. Misschien dat deze inwendig wat veel weerstand op bouwt bij de lagers etc.. Dynamo lagers klinken bij mij sowiso niet meer al te best lijkt het. Kan geen kwaad om eens een complete dynamo swap te proberen.
Reply With Quote