tja, jammer zaak, maar is er zoveel schade dat die rijp is voor de sloop?
als je een andere auto koopt, weet je nooit wat je in huis haalt. jij weet nu wel al hoe de staat is van je golf.
zeker de bodem, chassisbalken enzo (de mijne is goed gaar op dat vlak en die blijft toch ook rijden).
men ford capri in de garage heeft al een gesmolten kabelboom gehad van de ontsteking en dat stotteren van de vonk heeft ervoor gezorgt dat mijn cilinderkop ook kapot gepingeld is.
kabelboom hersteld, volledig hertaped, andere cilinderkop en ontsteking erop en die reed gewoon weer. tijdje terug is die zelf omgebouwd naar V6 (waardoor de gehele kabelboom uit elkaar moest, hoop kabels herleggen en weer intapen).
mijn porsche is destijd 3x in brand gevlogen, daar was de schade wel aanzienlijk en die heb ik gewoon verkocht voor onderdelen.
als je aan autos werkt, zorg dat je altijd wat brandblussers hebt rondslingeren. zelf diegene die voorbij de datum zijn, zijn nog goed hoor maar wel meer dan 1.
je klopt die eens goed op de grond dan, trekt de pin eruit en duw de hendel in. werkt altijd.
zeker als je laswerken uitvoert. heb zo al een paar autos mogen blussen waaronder ook die capri (bij lassen aan de binnenkant van de auto, was de kunststof brandstofleiding onderaan beginnen smelten. lekkende brandstof + lassen is echt een verkeerde combinatie

.
ik zou de golf toch niet opgeven hoor, zeker als de kas voor de rest nog goed gaaf is.