
19-12-2016, 19:20
|
 |
Volksforum Aandeelhouder
|
|
Join Date: Nov 2012
Posts: 1,994
|
|
Als je beschikking over een amperetang hebt is het nog makkelijker te meten! Naast de zekeringen ook de + polen van de starter en alternator een voor een loshalen, deze zijn meestal ongezekerd.
Wij hadden onlangs op de hogeschool een auto van een docent die moeite had met het starten. Batterij was nog perfect in orde, alleen was er een kortsluiting in de alternator waardoor er een lekstroom van 70A werd getrokken! Die trok de batterij op een minuutje of twee volledig leeg.
Meet je geen lekstroom is het de alternator, of heb je een batterij gekregen met een productiefout maar dat lijkt me zeer onwaarschijnlijk want ze testen die dingen wel.
__________________
'88 Golf 2 1.8 GTI 16v PL(project)
'01 Passat B5.5 1.9TDI PD
'95 Passat b4 1.9 TD (RIP)
"Cornering perfectly is like bringing a woman to climax.” - Jackie Stewart
|