
20-11-2016, 19:56
|
 |
Postwhore
|
|
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,167
|
|
Quote:
Originally Posted by heinz74
dat is geen Civic meer hee jongens..
dat is een onderstel waar vanachter geen vering meer inzit om 'squatten' te voorkomen
ultra brede slicks voorop.
Golf 1 voor min of meer dagelijks gebruik met interieur erin en alles is 200-225 pk gewoon de max
harder dan 210-220 wil je er niet mee rijden..
de bovenbouwen van de deuren beginnen dan te wijken..en door het geringe gewicht ..ondanks de eventuele superstugge vering begint de auto aan de voorkant te liften..
in de bergcup en sprints rijd men zeker met dit vermogen ..misschien nog wel meer ..
maar dat is nooit te vergelijken met huis-tuin -keuken gebruik..
|
De meeste mensen vergeten nog wel eens dat een berg-cup voornamelijk de berg op is waardoor het vermogen ineens heel anders uit komt
Ook zit er verschil in het racen en het sprinten en zeker met een rolende start. Een mk1 met 220pk vind ik nog goed te rijden, maar is dan vooral leuk om mee te spelen, maar al snel te moeilijk voor als je er mee wilt gaan racen.
Sprinten is een heel ander verhaal en dit zal zeker geen dagelijkse auto zijn aangezien hij op speciale brandstof gaat rijden die alleen te koop is in 200L vaten
De grap is echter wel dat hij er de weg mee op moet kunnen en in de straatlegaal-klasse terecht zal komen voor het sprinten. Het uiterlijk van een originele 1.1 is een persoonlijke keuze van de eigenaar en kan ik alleen maar waarderen 
|