Altijd leuk een discussie, en wat in dit geval zeker te begrijpen is
Voor zoals ik het zie, zal deze auto heel erg hard weg gaan, en niet door zijn giga pekaas, maar door de hoeveelheid pk in combinatie met een 700NM over een erg breed toerenberijk en 7-traps DSG-bak bij een gewicht van rond de 1000KG. Ook komen hier serieuze banden en voorwielophanging onder.
Vanuit stilstand word er eigenlijk nooit gereden en word gebruikt voor de sprinten met een rollende start die meestal vanaf een 50km/h worden verreden.
Het hard gaan en stabiel blijven ga ik goed krijgen, maar het remmen en zijn bochtengedrag baat mij zorgen door het te weinig aan gewicht aan de achterzijde en de korte wielbasis enz.
Met de mk2 die we hier voor hebben gebouwd (voor deze zelfde man) is over de 300km/h mee gereden en reed niet heel erg lekker meer en zal hij ook niet weer snel gaan doen zoals hij dat heeft gezegd.
Echter zal een rollende sprint meestal eindigen tussen de 250 en de 300km/h waardoor dit een hele grote uitdaging is aangezien ik geen auto wil bouwen waar iemand in zal verongelukken. Hier zal nog veel mee test-gereden moeten worden om vooral de stabiliteit bij het afremmen en door bochten zo goed mogelijk te krijgen.
Ik bouw hem zo goed mogelijk, maar ook ik heb nog veel dingen om mij zorgen over te maken en zie dit wel als de grootste uitdaging zo ver en vooral omdat hij geschikt zal blijven voor op de normale weg