View Single Post
  #8  
Old 15-11-2016, 20:50
Joris_MK1's Avatar
Joris_MK1 Joris_MK1 is offline
VW Guru
 
Join Date: Jul 2011
Posts: 774
Default

Quote:
Originally Posted by McGalles
Omdat het dus niet zo simpel is als een handschakelaar te plaatsen.
Heb ik wat verder onderzoek gedaan.
Het blijkt dat het probleem in de witte stekker op de zekeringkast te zijn.
De metalen pinnen in de stekker maken slecht contact.
Heb geprobeerd om de corrosie te verwijderen en ingespoten met contactspray.
Maar nog steeds zonder succes.
Heeft iemand nog een idee om dit op te lossen?


Pinnen vervangen... Is de stekker niet gesmolten?
Bij de automaterialenzaak kunnen ze die pinnen er denk ik wel uit duwen voor je als je wat in de fooienpot gooit. Nieuwe pinnen van www.rdae.nl en dan vervangen. Mits de pinnen op de zekeringkast in orde zijn, alsmede de zekeringkast zelf, dan zal alles weer behoorlijk moeten werken...

Als dat niet lukt, kun je natuurlijk altijd je schakelaar via het 'weerstandsdraad' aansluiten... Dan krijgt hij net wat minder energie en branden je contactpunten wat minder snel in. Alternatief is een bobine plaatsen die zonder voorschakelweerstand gebruikt mag worden, maar weet niet of die zo makkelijk te vinden zijn.
__________________
Golf MK1
Reply With Quote