View Single Post
  #5  
Old 31-08-2016, 20:17
jos_br's Avatar
jos_br jos_br is offline
Forum Regular
 
Join Date: Feb 2007
Posts: 160
Default

Quote:
Originally Posted by bprijs
Dat ie in de noodloop gaat kan ik snel genoeg achter komen toch?
Als ik gewoon de stekkers van de egr er af trek en er eerst nog eens een dag mee ga rijden.
Ik heb al een paar maanden een storingslampje maar nog nooit een noodloop gehad.
Echter nu verlies ik elke week een beetje koelwater.
Ik heb er deze week onder gekeken op de brug en hij is bij de egr nat.
Dus ik vermoed dat de koeler van de egr lek is.
Dat is de reden dat ik hem er dus uit wil bouwen.
Maar wat ik natuurlijk ook kan doen als ik een noodloop krijg gewoon alleen het gedeelte waar het koelwater doorheen gaat afkoppelen.
Dus tussen de aan en afvoer gewoon een buisje zetten.
Dan zou de lekkage over zijn en de noodloop weg moeten blijven.
Ik lees op een site van een tuner dat ze bezig zijn om ook voor de 1.2tdi een egr emulator aan het ontwikkelen zijn.
Dan hoop ik nog mee te maken dat ik zo'n ding kan installeren.

Een nieuwe EGR is een no go, ik ga vw niet sponsoren voor die waardeloze troep.
En zoals jij zegt Jos dat ze nu beter zijn en het niet terug komt, ik moet het nog maar zien.
Mijn vertrouwen in de vag groep is de laatste tijd toch wel erg gekelderd.
Ik heb altijd gezegd voor mij alleen maar vag maar de laatste tijd begin ik steeds meer te twijfelen.
Die polo van mij heeft zo'n beetje alle sensoren al wel gehad in die 2.5 jaar dat ik hem heb.
Heeft alle onderhoud altijd gehad, word netjes mee gereden, voor 99% door mijn vrouw.
Heeft nu 137dkm gereden en heb hem gekocht met 96dkm van eerste eigenaar.
Was dealer onderhouden alle rekeningen er bij, maar voor mij tot nu toe de auto met de meeste ellende.
Dit is precies de reden waarom ik ook geen caddy wou met die 1.6 tdi want die heeft ook van allerlei extra emissie rotzooi.
Heb een 1.9td caddy van 2010 en die is perfect rijd altijd nooit geen storingen.
Maar die milieu eisen die tegenwoordig worden gesteld aan auto's doen vw in ieder geval niet goed.
En dan heb ik nog niet over het vag schandaal


Loop eens bij Ford of Opel naar binnen............

Jos.
Reply With Quote