06-08-2016, 12:23
|
Forum Regular
|
|
|
|
https://www.amazon.com/ATP-AT-205-R...e/dp/B000NVW1LM
Mijn ervaring met dit spul is dat het zeker werkt! Voordat de GTI motorisch uit elkaar ging had ik een tijd rond gereden met dit spul aangezien het olieverbruik wat hoger was geworden (zeker 0.8 liter op 1000 km) Aangezien ik zoveel goede dingen had gehoord over dit spul had ik besloten om het te proberen en te bestellen vanuit de USA. In combinatie met nieuwe olie dit spul toegevoegd en begonnen te rijden. De koudstart ging toen al erg goed maar na het toevoegen van dit spul was het zelfs nog beter (Sprong sneller aan). Na 800 km erachter kwam ik erachter dat het oliepeil minimaal was gezakt. Ik had hier nog een kleine 5000 km mee gereden en na 1500 km was mijn olieverbruik teruggebracht naar ongeveer 0 liter op 1000km  Wagen liep ook veel beter (Maar later dus toch kop erafgenomen om alsnog spruitstuktapeinde uit te boren waar deze lek was). Ook bij de reviews op amazon staan meer positieve verhalen dan negatief. Uit elkaar halen is meestal het beste maar ik zou dit spul echt wel nog eens durven te gebruiken. Vooral bij hard geworden klepseals werkt het erg goed.
Ik heb mij laten vertellen dat LecWec ongeveer hetzelfde spul is, dat is wat makkelijker te verkrijgen in Nederland.
|