06-07-2016, 14:56
|
 |
Forum junkie
|
|
|
|
Ecu een nachtje niet aangesloten laten liggen kan ook wel eens de foutcodes wissen, maar beter is om de accupolen tegen elkaar te houden, omdat je dan de condensatoren leeg laat lopen. Dit duurt normaal wel even voordat dat het geval is als er geen stroom op zit.
Kan idd je contactslotring zijn, maar aangezien je zegt dat het probleem is ontstaan bij het schoonmaken van je overvolle parafan zou ik denken dat er vocht in je ecu is gekomen waardoor het allemaal niet even goed werkt.
Als je de startblokkering eruit laat schrijven zou je misschien beter een andere ecu kunnen pakken en het daarbij laten doen. Immers heb je dan vocht in de ecu ook kunnen uitsluiten.
Wat betreft de werking van de startblokkering: brandstofpomp is het voornamelijke wat die uitschakeld. Of de bobine ook word uitgeschakeld weet ik niet, volgens mij niet, anders zou die niet starten op de benzine die nog in de leiding zit (starten, lopen en direct weer uitvallen)
Zwakke vonk kan ook te maken hebben met versleten boegiekabels (te hoge interne weerstand) of een rotor/verdelerkap die versleten zijn.