View Single Post
  #1  
Old 05-07-2016, 14:09
Kevert's Avatar
Kevert Kevert is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 397
Angry Polo 6n '99 start niet ,valt uit etc (daar gaan we weer)

Mijn polo 6n heeft sinds een 1.5 week het probleem dat hij totaal niet meer wilt aanslaan.
Zo van de ene op de andere dag stopte de auto er mee, een half jaar geleden had ik ook al problemen.
Dit was opgelost door een nieuwe bobine/ontsteking module te plaatsen.
Hij startte altijd met 1 tikje sleutel omdraaien.
Nu kun je de startmotor laten draaien wat je wilt maar er zit geen leven in.
Ik heb al de reserve sleutel geprobeerd en daarmee starte de motor opeens weer maar dat heeft ook maar 1 dag geduurt .
De gele kvs temperatuursensor is ook vernieuwd , de ontsteking zelf is vervangen en de bobine dus.
Als ik de auto op contact zet hoor je de pomp ook kort draaien en je ruikt op een gegeven moment ook benzine als je probeerd te starten.
De auto heb ik ook uitgelezen en echt rare dingen zie ik niet , een enkele keer komt de "turn key" in beeld en verder alleen de lamda sensor fout.
Alles heb ik gecontroleerd of er niks los zat of er raar uit zag, heb niks bijzonders kunnen vinden visueel.
Ook de stekkers van de startonderbreker los gehad en weer goed aangedrukt.
Het meest vreemde is nog dat hij een enkele keer wel aanslaat en dan rijd de auto alsof er helemaal niks aan de hand is maar hij doet het veel vaker niet dan wel.
Hier de screenshots van het uitlezen :




Ik heb op dit punt echt geen enkel idee meer wat het probleem nu is.....stomme elektronica
Reply With Quote