View Single Post
  #503  
Old 06-06-2016, 09:26
Kevert's Avatar
Kevert Kevert is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 397
Default

Ik moet maar weer even wat stof van dit topic afhalen
Me motor draait nu uiteindelijk en ik ben al een tijdje bezig met het afstellen van die r1 carburateurs maar het wil nog niet echt lukken.
Stationair loopt de motor eigenlijk prima en starten doet ie ook zonder choke heel prima.
Hier video'tje hoe ie nu loopt, de sproeiers zijn nu maat 150.
https://www.youtube.com/watch?v=LijpjzQqm-U
Alleen wil het rijden echt totaal niet lukken , er is maar een klein stukje op een bepaald toerental dat hij even wil doortrekken.
Zodra ik in ze 2 ga dan houd ie heel erg in , enkel als ik rustig gas geef kan ik vooruit komen.
Als je de kelkjes eraf schroeft zie je daar achter een (als ik het goed heb) de luchtremsproeiers en het schijnt dat er een hoop mensen deze dicht maken maar daar ging het nog slechter van rijden.
Onder op de carbs zitten stel schroefjes waar je zeker de lucht/brandstof mengsel mee kunt afstellen (co schroefjes?).
Ik heb ze allemaal in gedraait en daarna 3,5 slagen en op 5 slagen open geprobeerd maar ik merk amper verschil.
De bougies zijn wel wat zwart maar niet echt zijknat , lijkt me sterk dat ik nu al te grote sproeiers er in heb zitten al betekent een zwarte bougie wel dat je te veel benzine hebt.
Als het nou eens rijdbaar word kan ik de motor inrijden en na een 1000 a 1200 km de olie verversen en een afspraak maken om op de rollenbank de motor perfect te laten afstellen, ben van plan om naar tovami in goes te gaan maar dan moet het wel ingereden zijn en komt het mij het beste uit om er heen te rijden , is toch wel even 1,5 uur rijden voor mij.
Maar wat is wijs om te doen nu op dit punt, iemand nog suggesties?
Reply With Quote