Thread: NielsDub
View Single Post
  #10  
Old 14-04-2016, 10:32
heinz74's Avatar
heinz74 heinz74 is offline
Postwhore
 
Join Date: Jul 2012
Posts: 1,365
Default

Quote:
Originally Posted by NielsDub
GTI kopen ging nog wel, NLG 4.000,-. Maar de rest was andere koek hè, 'sjaak'schroefsetjes of babi panggang bandjes waren er nog niet. Was allemaal schreeuwend duur... Wat dat betreft is er heel veel veranderd!


hahaha herkenbaar..ik was 19 toen ik mijn eerste GTI kocht..me helemaal suf voor gewerkt jaren van tevoren..niet uitgaan ,veel in brommers handelen,vakken vullen,naast een baan als leerling autoschadehersteller..oud ijzer en lood ophalen..
uiteindelijk mijn allerlaatste gulden bijeen geschraapt om hem te kunnen kopen,
klein ritje vanaf de dealer gelijk in de garage..
want rijden kon ik het ding (toen nog)niet,verzekeren op mijn eigen naam +leeftijd was onmogelijk toen..MAAR ik had er eentje!..en nog een 83er 1800 ook..
weer sparen voor een setje gele Koni's..(gingen onder het bed zolang)..dan sparen voor een setje verlagingsveren (ook onder het bed)..Kenwood radio cd speler ..voor 800 gulden (goedkoper was er nauwelijks)..Gillet eindemper gekocht op Baarlo..(ik was he-le-maal verpest vanaf Baarlo 94)..
setje ATS cups in 15 inch et 20 ..gingen weer de schuur in ..wachtend op geld voor banden..,net wat je zegt Niels..Hyfly's of Nanpang van tientjes per stuk waren er niet..het werden Toyo's of Michelins/Bridgestones..(4-500 gulden)
en uiteindelijk kon er dan op een mooie dag alles ondergeschroefd worden..
er reden er hier hooguit 10 rond ,en een 'echte' 83er 1800 (geen C met een zwarte achterklepsticker en wielkastverbreders)..was gewoon een ding met status..je was echt de 'man' toen..drugsdealen was toen nauwelijks ,leasen met contant geld bestond toen nog niet..
de eerste eigenaar van de mijne was de vrouw van een tandarts...(nieuwprijs 38.000 gulden!)..
en internet was er niet..dus toen ik schijfremmen voor de achteras wilde ,kwam ik via 'de Vondst' uit bij een sloper in Eindhoven..die had een Scirocco 2 16v staan ..
dus even een hele zaterdag kwijt om die te gaan halen ...hopelijk was het ook geen gewoon 1,6tje met trommels ...maar dat wist je pas als je er naast stond..
tegenwoordig even een berichtje via Facebook of hierzo ,en klaar is kees..
ook was je een hele peer met een snelle 8v...kostte toen net zoveel om te tunen als nu een 1,8t of Vr6 ombouw..en leverde hooguit 140pk..
achja..
Reply With Quote