View Single Post
  #81  
Old 07-04-2016, 19:56
turbojo2 turbojo2 is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2012
Posts: 721
Default

Quote:
Originally Posted by yal
@heinz74 , bedankt
Is gewoon een top auto ,eigenlijk nooit gezeik.

Ik heb er ook Koni geel onder , wel met originele veren

Radio zit er niet in , kunnen ze deze er ook niet uit jatten.
Alles is wel voorbereid voor muziek en kan er zo weer in.

De uitlaat klinkt als muziek , RVS systeem van EPS


Kijk zo'n uitlaat systeem van EPS heb ik ook onder mijn gti. Ik was een van de eerste die er mee rondreed. Op de een Gti Club Holland meeting op het RDW keuringsterein bij Lelystad in begin jaren '90 stond iemand met zo'n uitlaat. Heb het adres gevraagd en gebeld voor meer info. Die werd niet even gemaild of je kon ook geen side bezoeken met meer info. Nee dat kon toen nog niet. Ik kreeg gewoon een folder toegestuurd. In die tijd was er nog volop discussie over de warmte afgifte van een RVS uitlaat in dan in het bijzonder van het spaghetti spruitstuk. De motor zou wel eens te heet kunnen worden. Ik heb toen gekozen voor het goedkopere spaghetti spruitstuk van ijzer. Heb er zo'n 6-7 jaar mee rondgereden en uiteindelijk de gti naar de sloop gebracht nadat er iemand in mijn achterkant was gereden. Heb toen na demontage van de gti de RVS uitlaat weer op kunnen halen. Het spaghetti spruitstuk was ondertussen een gatenkaas en niet meer bruikbaar. Vervolgens hebben de midden en einddemper van 1998 tot 2015 bij mij op zolder gelegen. Nu zijn ze onder mijn 77er gti gemonteerd samen met een nieuwe RVS spruitstuk. Was niet goedkoop maar ja. Het geluid is echt super. Echt genieten als je er mee rijdt. Een radio heb je niet eens nodig want dan mis je het motor en uitlaat geluid en dat is zonde.
Reply With Quote