19-03-2016, 07:53
|
 |
Postwhore
|
|
|
|
Mijn excuses dat ik mij hier mee bemoei, maar over hoe ik denk wat mensen met ringtool bedoelen is dat de Nurnburgring van oorsprong een openbare weg is en dat het dan om een auto gaat die tussen de (niet straatlegale) raceauto en een straatauto in zit.
Oftewel een straatauto met kooi en kuipjes enz. om er mee over de Nurnbergring te gaan rijden.
Ik denk dat het inmiddels een algemene benaming is geworden voor een auto die betaalbaar is klaar gemaakt voor de vrij-rijdendagen en andere leuke ritjes
Als een auto voorzien is van kooi, kuipjes en klaar gemaakt word om er mee te gaan racen, zou je hem gewoon raceauto mogen noemen.
Het woord Ringtool word dan ook vaak gebruikt door de mensen die hun auto nog niet zien als waardige raceauto en gebruiken dit woord waarmee je veilig zit zonder meteen te worden afgekraakt omdat het woord raceauto vaak hoge verwachtingen met zich meebrengt en de eigenaar eigenlijk bescheiden is en geen valse verwachtingen wil creƫren doordat de meeste mensen vaak ander beeld hebben van een raceauto.
|