Tijd voor en update!
Vandaag had ik een dag vrij en er waren al diverse dingen die me dwars zaten en waar ik tot nu toe nog geen tijd voor had. Dus vandaag lekker aan de gang gegaan met wat kleine reparaties, zoals onder andere de uitlaat rubbers, na 3maanden (yes, iknow) hadden die hun beste tijd wel gehad. Gelijk vervangen door PU rubbers.
Vervolgens begonnen met het reviseren van de schakelstangen, hier zaten op de meeste plaatsen geeneens meer rubbers tussen. Dus alles rustig los geschroefd en schoongemaakt/vervangen.
Dit ging allemaal prima, dus op dat moment kreeg ik al een naar voorgevoel van hier klopt iets niet.. En jawel hoorrr, starten, lopen en vervolgens zie ik er iets onderuit lopen wat achter bij de brandstoftank vandaan komt.. Je raad het nooit BENZINE!
Wat blijkt dus.. De brandstofdruk accumulator is lek en dan ook niet bij een aansluiting van de slang. Nee op het achterlijk kleine schroefje wat op de achterkant zit. Eerst geprobeerd een heel klein rubbertje ertussen te maken, hetzelfde effect benzine zeikt eruit. Vervolgens heel het gat en de schroef ingesmeerd met loctite en toen was hij wel dicht. Ik naar huis gereden en nu lekt hij nogsteeds, wel minder maar nogsteeds.
Nu heb ik drie opties wat betreft accumulators, alle drie van bosch, alle drie voor k-jectronic maar ik kan er niet achter komen welke de goede is omdat er geen nummer op de accumulator staat die er nu op zit.
- bosch ref. Nr. 0438 170 027 tot 07-83 €200,-
-bosch ref. Nr. 0 438 170 052 vanaf 01-86 €130,-
- bosch ref. Nr. 0 438 170 040 08-83 -> 12-85 €60,-
Nu denk ik (hoop ik) dat het de laatste is aangezien mijn auto van '84 is maar dat kan ik dus niet met zekerheid bepalen.. Iemand enig idee?
Anyway, volgende week worden de klepseals vervangen, nu blijkt dat de nokkenas keerring hoogstwaarschijnlijk ook lek is dus het is maar goed dat die ook vervangen word.
Verder nog even een vraag, ik heb nu een verstevigde carterpan liggen die ik er graag onder wil hebben, alleen vraag ik me af of ik dan geen problemen krijg met de koeling van de olie... Heeft er iemand ervaring mee of iets dergelijks?
Grtz wessel