
04-02-2016, 19:30
|
 |
Postwhore
|
|
Join Date: Nov 2010
Posts: 1,099
|
|
metertjes zitten gewoon los.
maar ik zou toch eerst eens gaan meten erop.
als je een gewoon metertje hebt, heeft die 2 draden.
als je een meter met een ledje erin hebt, heeft die 3 draden, 2 dikke van de meter, 1 dunne van de led.
op 1 van die 2 dikke komt 10V van het 3potige zwarte blokje achterop (deze 10V moet je kunnen meter met contact aan, zoniet kan je metertje goed zijn, maar is die folie achterop kapot met de geleiders erin). de andere draad gaat naar je temperatuursensor. daar staat dan 10V op als je kabelbreuk hebt, of 0V als het metertje kapot is.
ben ff gaan meten aan de auto. als je het contact aanzet, meet je ook 10V op die geel/rode draad aan de sensor. dat is misschien makkelijker te meten. alles minder dan 9V is niet goed. ik heb 9,84V gemeten zonder draaiende motor
__________________
Daily drivers: Toyota prius 3 - Ford P100 1.8TD
Oldtimers: Golf2 1.6D '91 - Ford Capri 2.0V6 '79, 3.0V6 '79 - Sierra XR4i 2.8iV6 '83 - Audi 80 Avant 2.6V6 '93
http://www.fordcapri.be
|