29-01-2016, 14:47
|
 |
Volksforum Aandeelhouder
|
|
|
|
Quote:
Originally Posted by heinz74
is wat voor jouzelf het makkelijkst lijkt..
voor mij alweer jaren geleden dat ik deze operatie meerdere keren heb gedaan
maar geloof me ,die moeren van de spruitstukken kunnen gruwelijk vastzitten..
ik herinner me zelf dat ik er liever de motor uithaalde ,dan ook maar probeerde dit te doen 'in' de auto...als er een draadeind afbreekt ben je echt in de aap gelogeerd
and then some..
motor ligt er zo naast ,stelt niks voor
auto op bruggetjes rijden, en langs onder met bak en al eronder vandaan halen (of de koets even lichten met zijn 2en)..
injectoren trek je zo eruit..zou ik ook gelijk vervangen of ultrasoon laten reinigen..of je laat ze gewoon op de leiding zitten..
zorg wel dat ze naderhand niet gaan lekken ..want dan loopt ie voor geen meter meer naderhand..
|
Ik weet wat je bedoeld van die tapeinden, heb er destijds ook een stuk of 3 mee uitgedraaid omdat de moeren gewoon compleet vast zaten, maar daar heb ik nieuwe in gezet en nieuwe moeren ( als ik het me goed herinner waren het nog koperen ook). En het is een rvs spruitstuk dus vast roesten aan het spruitstuk kunnen ze sowieso al niet. Aangezien ze er nu nog geen jaar op zitten maak ik me daar niet zo druk over.
En het inlaatspruitstuk kan ik er volgens mij (vandaar dat ik het vroeg) met de kop en al eruit halen dus dan word het al een stuk makkelijker.
Nieuwe injectoren zijn nogal duur dus dat ga ik denk ik niet doen, als ultrasoon reinigen niet te duur is doe ik dat ook gelijk mee, en ik heb al nieuwe injector hulsen en afdichtringen besteld dus dat zou ook goed moeten komen.
Maar al met al is hetgeen waar ik me het meest zorgen om moet maken de spruitstukken? 
- '92 Golf 3 2.0 GTI (Sold)
- '84 Golf mk1 cabrio (sold)
'Smile, Listen, Agree and then do whatever the f*ck you wanted to do anyway'
|