View Single Post
  #1  
Old 02-06-2005, 07:18
Zestienkleppen Zestienkleppen is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,137
Default Met de 16v naar de Elzas, Frankrijk

Nadat de 16v met spoed weer in elkaar gezet was kreeg ie met een slokje olie erbij weer een prachtig stuk snelweg van 600 km voorgeschoteld. Deze keer ging de vakantie naar Obernai, 25 km ten zuidwesten van Straatsburg. Vanuit Enschede in 5 minuten Duitsland ingereden, het vakantiegevoel begon onmiddelijk. De klok stond op 5.30. Tegen 7.30 was de 16v door het Ruhrgebied gebruld, en vervolgden wij onze weg over de linksrheinische autobahn richting Frankrijk. Tegen 11.30 passeerden we de grens, en om 13.00 stonden we op de camping. Een snelle check wees uit dat het oliepeil nog hetzelfde was als 600 km geleden. In de daaropvolgende dagen mocht ie zich uitleven op vijandige bodem, tussen de franse gebakjes. Met name de Route du Vin werd in beide richtingen bedwongen. In de dorpjes tussen de vele huisjes met vakwerk heerlijk van de (standaard)uitlaatgeluiden kunnen genieten. Ook heeft de 16v nog een berg mogen beklimmen, maar deze was slechts 1000 m hoog.
Afgelopen dinsdag hebben we ons hele hebben en houden weer ingeladen en zijn we op weg gegaan naar Nederland. Dit keer de hele linksrheinische autobahn afgereden, uiteraard in tegengestelde richting. 150 km voor Venlo begon het wat te regenen, maar tot onze verbazing functioneerden de ruitenwissers niet meer. Een snelle controle wees uit dat ook de dimlichten en de kachelmotor het niet meer deden. Alle zekeringen waren intact, en het regenen was gestopt, dus besloten om eerst naar Venlo te rijden en daar de ANWB te bellen. We gingen nog bij mijn ouders langs, en het liep al tegen een uur of zeven. Het leek me niet prettig om met stadslicht door het donker te rijden, en helemaal niet als het ook nog ging regenen. Uiteraard hadden de grappenmakers van de ANWB het euvel snel boven water; het contactslot was kapot. Voor nood kan ik nu de auto op contact zetten door de motorkap open te doen en een stekkertje op een zekering te schuiven. Vervolgens starten en dan een positie zoeken met de sleutel waarin alles het wel doet. Om de motor uit te zetten moet de motorkap weer open, en het stekkertje er weer af...je kunt je voorstellen dat mijn ouders krom hebben gelegen. Al met al waren tegen 1 uur 's nachts weer in Enschede, echt heerlijk om in je eigen bed te slapen!
Dus, de 16v heeft 1600 km gelopen, en heeft er nu 253.500 km opzitten, een aardige stand voor een nieuwe motor dacht ik zo.

au revoir,

Derk
__________________
2006 BMW 320d Touring
2001 Golf Mk4 Variant 1.6 16v
Reply With Quote