View Single Post
  #14  
Old 27-01-2016, 15:57
feffe's Avatar
feffe feffe is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2011
Posts: 902
Default

topic neemt zomaar een heel andere wending;

ontsteking en halgever vervangen door een examplaar van de sloop. die zou volgens hun goed moeten zijn

maar het probleem is hetzelfde gebleven.
verder nog niks vervangen.

Vagcom er aan gehad en gaf aan dat er wel iets met de hall sensor was.

even voor de duidelijkheid;
deze auto heb ik anderhalve maand geleden gekocht van een handelaar als tijdelijke daily, zelf niks aan onderhoud gedaan (ook niks gecheckt) en slechts een paar honderd kilometer gereden.

Ik heb hem gekocht met ongeveer 280k op de teller en met nieuwe apk.

toen ik hem bekeek viel me al op dat er her en der onder de kap wat olie sporen waren, waaronder op het kvs reservoir.
verder niet druk om gemaakt.

Vandaag besloten de dop van kvs reservoir er eens af te halen, die zat heel erg vast en moest er met een dikke tang af.

Blijkt dat hij tot de rand vol zit met dikke, roetzwarte olie
lijkt echt pure olie, niet gemengd met kvs ofzo.
Eerste wat ik dacht was; of een debiel heeft er olie in gegooid, of ik heb een lekke koppakking of iets dergelijks.

maar verder zijn er geen symptonen die bij een lekke koppakking horen;
geen dikke en/of witte olie resten bij de olie vuldop
geen witte rook
loopt prima
temperatuur graadje of 80.

nu contact opgenomen met de garage; ik heb hem namelijk nog maar net, en gekocht met nieuwe apk omdat ik perse een goede auto, zonder werk wilde.
de verkoper garandeerde me dat ik er nog lang plezier van kon hebben

Hij zegt dat ze de kvs altijd checken voor verkoop (betwijfel ik, omdat die dop zo enorm vast zat)
en dat ik de motor vernield heb of dat ik er zelf olie in gegooid heb. wat niet het geval is.


Wat denken jullie hiervan? kan dit door lekke pakking of iets anders komen?
en wat is een verstandige manier om dit verder af te handelen? het gaat natuurlijk om een gebruikte auto..
Reply With Quote