
24-01-2016, 22:10
|
Postwhore
|
|
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,449
|
|
G60 zuigers aanpassen is lastig want je zit dan met een heel lage compressie of je moet al behoorlijk wat van het blok vlakken (en dan nog de zuigers afdraaien + de pockets voor de inlaatkleppen er in frezen) Ook hebben G60 motoren meestal een behoorlijk ovaal gesleten boring en een stootrand welke je nooit perfect wegkrijgt zonder overmaat te boren, andere zuigers zoals afgedraaide 16v zuigers of S2 zuigers plaatsen in een G60 motor gaat ook vrijwel nooit goed omdat doordat de topveer van een 8v G60 motor vrij laag zit je met een slijtagepatroon (en lage stootrand) waardoor je eigenlijk geen zuigers kan gebruiken met een topveer die hoger zit. Kortom; wil je een PG blok gebruiken als basis voor een 16vG60? Dan het beste overmaat boren en hohnen (nooit alleen hohnen) en nieuwe zuigers gebruiken. Als het goedkoper moet kan je beter een 16v onderblok gebruiken en een kom in de zuigers draaien of tweedehands S2 zuigers gebruiken (zie die tegenwoordig nog maar eens te vinden in een goede staat) Je zou ook nog 1.8T zuigers kunnen gebruiken en daar inlaatklep pockets in frezen. De carterdruk problemen waar je altijd zo veel over hoort bij deze motoren zijn voor 90% toe te wijzen aan een combinatie van slechte zuigers en ovale/slechte boring.
__________________
1991 Golf GTI 20v 4x4 677pk
1989 Golf 20v turbo 4motion
1990 Golf GTI G60
1990 Golf GTI 16vG60
1991 Golf GTI G60
1991 Golf GTI Edition one G60
1983 Golf GTI 16vG60
1983 Golf GTI G60
2000 Audi S3
|