View Single Post
  #5  
Old 16-01-2016, 11:21
fcapri's Avatar
fcapri fcapri is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 1,099
Default

wat bedoel je daarmee??
mijn dempers heb ik gekocht als zijnde dempers voor een golf 2. niks van motorisatie werd vermeld, paste op elke golf.

echter de veren zijn per model dus blijkbaar wel verschillend. het maakt dan toch niks uit voor de demper of ik nu lichte veren van een 1.3 (191 411 105D) steek, of heavy dutys van een diesel (191 411 105B) zou gebruiken.
een 1.3C zou 845kg wegen, een 1.6D zou 920kg wegen. het enige verschil is het motorruim met een grotere radiator (en meer water dus) alsook een veel grotere accu, en de zwaardere motor.
een diesel op 1.3 benzineveren zou dus even laag liggen als een 1.3 met zijn originele veren waar je op de motorkap gaat zitten.

of bedoel je het afslijpen? ik dacht eraan een halve ring te verwijderen van een 1.3 veer. dit is haast onzichtbaar voor de keuring en de auto zou ietsjes lager liggen. ook zou de veer nog even vast blijven zitten in de demper
__________________
Daily drivers: Toyota prius 3 - Ford P100 1.8TD
Oldtimers: Golf2 1.6D '91 - Ford Capri 2.0V6 '79, 3.0V6 '79 - Sierra XR4i 2.8iV6 '83 - Audi 80 Avant 2.6V6 '93
http://www.fordcapri.be
Reply With Quote