Quote:
Originally Posted by heinz74
gewoon echt niet normaal zoiets.wat een vakmanschap.en een geduld.kan het linksom /dan wel rechtsom wel begrijpen..dat mensen soms zo reageren..
ik pomp soms ook wel eens heel veel tijd in een restauratieproject..veel laswerk -strakzetten ,schuren tot je een ons weegt etc etc..ik kijk dan ook niet naar elke minuut
of velletje 3M dat verloren gaat..
komen ze zo'n auto halen..vallen ze over een stofpuntje in het dak ofzo..
wat ik overigens er wel uit gehaald had ,had ik het gezien..
of ze laten een neef/broer/kennis ,die automonteur is of loodgieter., het ding achteraf bekijken net zo lang tot men iets vind (wat er hoogstwaarschijnlijk affabriek al was)..
kun je dit vervolgens niet met de beste wil opgelost krijgen ...ben je een beunhaas of pruller..
mensen denken dat door TV ,Youtube ,en weet ik nog meer,alles vanzelf gaat...echter de praktijk is veel anders..Murphy's law enzo..
"Wij'' weten gelukkig wel anders
|
Ik zal proberen uit te leggen hoe ik hier in sta, maar lukt niet in maar een paar regels text
Ik ben blij dat je weet wat een project inhoud en idd, het is geen werk wat je doet om rijk van te worden. Veel uren kunnen niet geschreven worden zoals ik bijvoorbeeld in de nachten nog op zoek ben naar info of onderdelen enz voor iemand.
Daarbij is er niet 1 project zonder tegenslag en zitten er altijd dingen tegen bij elk project. De Bentley staat nu al een paar maanden stil door 1 stomme storing van de oliedruksensor waardoor ik er maar uren in blijf verliezen en door zal gaan tot deze is opgelost om maar 1 voorbeeld te noemen.
Deze Corrado gaf ons 3x zo veel werk in de motorruimte omdat deze volledig verknalt was. Ik wilde hier eerst ook niet aan aan beginnen totdat de eigenaar mij de goedkeuring gaf om de motorruimte opnieuw te doen.
Dit was in de oude situatie nooit strak geworden en ook niet mooi gebleven. Ik zou hier door misschien later de schuld van hebben gekregen als dit niet mooi zou blijven terwijl wij dit laswerk niet zelf hebben gedaan en zelfs anders hebben geadviseerd om maar 1 voorbeeld te noemen waar het mis zou kunnen gaan en waarom ik hier niet in mee ben gegaan. Ik heb liever geen werk dan problemen en elke auto of werk wat de deur uit gaat moet de reclame wezen voor het opvolgende werk is zoals ik er over denk.
Wij bouwen alleen als we er voor 100% achter staan en alleen als een goede communicatie mogelijk is met de eigenaar, want er zijn altijd punten van overleg tijdens een project. Daarbij is het aan ons om een auto te bouwen zoals een klant deze graag zou willen ipv dat wij hem bouwen zoals we het zelf mooi vinden. Ook hier voor is een goed communicatie voor nodig
Ik heb momenteel heel veel stress door alle tegenslagen die er momenteel zijn (Prive + Werk) en daarbij ook om genoeg te kunnen verdienen om het hoofd boven water te houden. Ik heb op dit moment gelukkig alleen maar klanten waar ik graag voor aan het werk ben en waardoor dit alles het mij waard is om er nog mee door te gaan. Grote problemen met klanten is nog maar 2 keer voor gekomen in de 8Jaar die ik nu full time werk en waarvan er 1 is opgelost en de ander hier niet meer welkom is door dat deze man mij vals heeft beschuldigd van iets wat door een kameraad van hem is veroorzaakt.
Het is leuk werk, maar er zijn veel zorgen en het is meestal het eind resultaat waardoor je dit alles dan weer snel vergeet zoals veel mensen dit hier zullen herkennen denk ik
Door het eindresultaat van het gedane werk en vooral het omgaan en leren kennen van de mensen die ik heb ontmoet door dit werk, maakt dit het waard voor mij en ben dan ook een gelukkig mens te noemen
De problemen zoals jij ze omschrijft ken ik (nog) niet gelukkig en zullen we proberen zo te houden, al kan je niet alles voorkomen natuurlijk al begrijp ik jouw echt wel zoals je het uitlegt over het stofje etc, maar is bij mij nog niet zo voorgekomen.
Ik probeer dan ook altijd wat netter en beter te bouwen dan de klant in gedachten heeft zodat zij gelukkig zullen zijn met het eindresultaat.