View Single Post
  #8  
Old 05-01-2016, 20:19
VeeDubber's Avatar
VeeDubber VeeDubber is offline
Volksforum Crew - S2 Racer
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 6,879
Default

Even wat dingen op een rijtje;
- Afvullen is hopelijk tot de max streep en niet tot aan de rand
- Rijdend ontluchten is niet nodig, met de dop eraf is zelfs vragen om problemen

Hoe dan wel?
- Koelvloeistof op max streep
- Dop van het reservoir af
- Motor warm stationair warm laten draaien totdat de fan 2x is aangeslagen
- Dop erop en af laten koelen
- Bij koude motor nogmaals niveau checken en indien nodig bijvullen

Je probleem klinkt als een thermostaat. Deze wordt niet aangestuurd door een sensor, dit is oldschool techniek dmv bi-metaal. Controleer tijdens het ontluchten de bovenste en onderste slang.

Bovenste niet vast te pakken, onderste wel: Thermostaat (blijft gesloten)
Geen van beide vast te pakken: Temperatuursensor
Beide vast te pakken: Motor komt niet op temperatuur, Thermostaat (blijft open staan)

Ga desnoods na het ontluchten nog even rijden. Een veranderende temperatuur vertelt je ook weer veel.

Succes!
__________________
Reply With Quote