View Single Post
Old 14-12-2015, 11:17
yuli's Avatar
yuli yuli is offline
Forum junkie

@gti_power
A.u.b. Let op, je hebt nog twee nummers nodig voor de kapjes. Die kun je hier opzoeken http://nl.bmwfans.info/parts-catalog. Alles bij elkaar is het 30 Euro geloof ik dus valt mee!

@Christiaan
Bedankt! Ik heb alleen die ronde pakking die op zijn plek wordt gehouden met veren tussen spaghetti en voorpijp, verder geen flex stuk. Als het gaat over het scheuren. Mijn ervaring is dat het blok in mijn setup met shore 65 motorrubbers en de a1 crossmember nauwelijks kantelt.
Het laagste punt van de spaghetti schaaft soms de weg, bij het nemen van drempers dat vind ik een groter probleem. Zit er aan te denken toch een paar milimeter omhoog te schroeven.

@Mark
Is niet moeilijk, wel wat werk!
Bekleding zit vast met interieur crammetjes (zie foto hieronder, zorg dat je ze nieuw hebt 100 stuks, 5 euro ofzo).
Kwestie van voorzichtig loshalen, wijst zich zelf. De zitting is een hoes en de wangen zijn tevens elk ook een hoes. Schuimdelen zitten meestal vast maar kun je voorzichtig lostrekken. Mocht deze slecht zijn kun je ze gelijk vervangen.
Alle hoezen hebben achter een rand van karton achtig materiaal (6mm dik) daarmee zitten de hoezen geklemd achter de rand van de zitting. Deze moet je loshalen van de bekleding als je de bekleding wil wassen want daar blijft meestal niks van over.
Als vervanger kun je bij de Hornbach vilt matten halen deze zijn ook 6mm dik die kun je er terug innaaien na het wassen.
Probeer zoveel mogelijk metalen stangen uit de hoezen te halen als je gaat wassen. Zorg dat je de hoezen elk in een wasnetje stopt. Niet te warm wassen 30 graden is genoeg.
Zal vanavond een foto maken van het resultaat kwam er als nieuw uit!

Reply With Quote