View Single Post
  #435  
Old 13-12-2015, 10:46
DutchWilco's Avatar
DutchWilco DutchWilco is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,167
Default

Quote:
Originally Posted by GolfKaatsheuvel
Over de kwaliteit van Wilco kan ik niks zeggen, zijn laswerk is gewoon op en top perfect!

Het gaat er mij om dat het kruis naar achter op de wielkasten gezet is, wat niet zo sterk is en zonder overleg (Omdat er een schroefkooi ingelast zat, heeft Wilco besloten om ze op dezelfde plek terug te lassen omdat het slechte stukken waren)
Dat is aan de ene kant jammer, met overleg en klein reparatiewerk had het opgelost kunnen zijn, maar zo is het toen gewoon gelopen!

Het is gebeurd, niks meer aan te doen! Ik kijk Wilco er ook niet voor aan, is ook mijn schuld geweest omdat ik er toen simpelweg geen verstand van had!!

Omdat ik nu de veerpoten achter aan moet passen voor toplagers met uniball, gelijk besloten om de kooi aan te passen, en wat uit te breiden. De rest is zoals ik zei gewoon top!

Nogmaals, voordat het verkeerd begrepen wordt, ik kijk Wilco er niet voor aan!!!!




Dit gaat even niet helemaal goed, want is destijds wel overlegd !

Er zat een LASKOOI in die vast gelast zat op de achter-binnenschermen !

Gelukkig hebben de foto's nog:







Er zat al een kooi in en de binnenschermen waren behoorlijk vervormt door het lassen om maar even netjes te zeggen.

Omdat volgens het FIA deze schoren zowel op het binnenscherm mag staan als op de achterpoten is destijds gekozen (in overleg) voor deze oplossing om zo de erg lelijke stukken te verbergen.

Ricardo heeft de afgelopen week contact met mij opgenomen waar hij vroeg of het beter zou zijn om het achterste deel van de kooi aan de achterpoten vast te maken.
Ik heb hem gezegd dat dit technisch beter is om zo de achterste poten dragend te maken in de kooi wat de auto ten goede komt. Voor de veiligheid maakt dit echter niet uit en is beide toegestaan mits deze binnen een bepaalde hoek blijft.

Dit project loopt al weer een heel poosje en het is duidelijk dat er het 1 en ander is veranderd tussen wat hij destijds voor ogen had en zoals hij nu gaat worden. Ook was er destijds wat wrijving over bepaalde zaken waarvan ik zie dat het nu toch goed gaat komen. Als voorbeeld het dakplaat wat stuk is gestraald en waar nu een mooie dakplaat op komen en wat je eerst niet wilde. Ricardo heeft gaande weg best wel wat bijgeleerd wat deze auto ten goede komt

Ik denk dat je in het verleden (2012) meer een straatauto voor ogen had daar waar je nu toch voor een echte racer gaat
Reply With Quote