05-12-2015, 11:04
|
Volksforum Donateur
|
|
|
|
Dit topic weer s naar boven halen nadat ik op Facebook dit tegenkwam:
http://m.ebay-kleinanzeigen.de/s-an...640180-216-6138
In een VAG groep op FB wordt een discussie over deze auto gevoerd: is ie echt of nie?
Wat is er zo bijzonder aan: Golf 1 GTI 1976 met Schwalbenschwanz !!!
Had er wel eens van gehoord en gelezen, maar t is toch een beetje een mythische auto, net als Viperngrüne GTI's...
Er schijnen er echt een paar van geweest te zijn, als prototype voor de uiteindelijke echte GTI. Dus ALS dit er een daarvan is, is 15000 dan geen koopje? Staat op bieden op e-bay, maar dan nog is 15k een lage startprijs als je in ogenschouw neemt dat de eerste GTI en ook W65 Pirelli's op Mobile worden aangeboden voor rond de 20k inmiddels. Ik weet wel, dat zijn de gevraagde prijzen en je weet natuurlijk niet wat er nu voor betaald wordt (of niet) maar toch. Een Oettinger 16S wordt 25-30 voor gevraagd en af en toe verschijnt er een Limited voor rond de 40k. Deze zwaluw GTI lijkt mij dan 100x unieker (mits authentiek), het zou dan immers één van DE oer-GTI's zijn en die zou je dan toch ook voor minstens 25 of 30k of meer op de markt verwachten. Of t moet ook de verkoper al bekend zijn dat t geen echte is. Van foto's waarbij de auto op een aanhanger staat krijg ik i.e.g. nooit een warm gevoel, snelle handel ff een paar ruggen pakken associatie krijg ik daarbij.
Maar vind t wel een interessante of hier eens over te bomen. Wie weet er meer over?
|