
29-11-2015, 11:26
|
 |
Postwhore
|
|
Join Date: Jul 2012
Posts: 1,365
|
|
originaliteit is leuk..maar als je de gas intrapt en er gebeurt nog eens iets is ook leuk natuurlijk..
je staat op het punt om veel geld uit te geven aan een oude auto..daar is opzich niks verkeerd aan..
kan 2 kanten op
1 je reviseert alles wat er nu in ligt blok (misschien gedeeltelijk)..en de bak ,iets waar ik overigens niet zelf aan zou beginnen..nog wat pakkingwerk en wat rubbers..carburateur revisie ,of een Weber erop..etc etc
dan heb je weer een (hopelijk)goedlopende Golf met 90 pk ,die eigenlijk niks anders rijd..dan van tevoren..
2 je pakt die Golf 3,rijd er eventueel een week of 2 mee..zodat je weet hoe hij loopt en alles ,ook het verbruik benzine/en of olie ,klepstoter bijgeluiden ,noem maar op
je sloopt die golf daarna voor de motor en bak ,en rijd gewoon nog even met je eigenste door
je maakt de ABF vervolgens netjes..wat pakkingwerk ,waterpomp distributie en weet ik veel..nieuwe koppeling er gelijk in ..
heb je ook tijd om de rest van de onderdelen te regelen net als de homokineten,uitlaatspruitstuk.. etc
spullen om de auto op het bijbehorende injectiesysteem te laten draaien,motorkabelboom aanpassen ...
vervolgens en tijdens dit alles jezelf goed inlezen in diverse ombouwtopics..die zijn er zat
heb je dat allemaal voor elkaar..neem je een week vakantie ,,trekt de Golf in de schuur..
astmatische 1,8 eruit met bak en kabelboom ,auto klaarmaken onder de kap...ABF en bak er weer in..alles aansluiten en ombouwen..
en dan voor de eerste keer proefrijden..
ga je nooit meer een GU terugwillen...
die leg je gewoon op een pallet in de schuur..tot zijn nek vol olie,omdat mocht je ooit terug naar origineel willen/moeten...je de boel gewoon weer over kunt hangen..
je weet nu immers hoe dat moet..
duidelijk zo?
|