View Single Post
Old 06-10-2015, 23:10
knarfmk1's Avatar
knarfmk1 knarfmk1 is offline
Shifting Up! DSG7 Donateur Less talk, more action!

Eindelijk weer eens een update, ik heb de afgelopen tijd niet zoveel tijd gehad om te klussen aan de golf
Gelukkig is dat deze week anders en hebben we weer wat lopende klusjes af kunnen maken!

Ten eerste de ruitenwissers, of beter gezegd wisser. Ik had het wissersysteem een tijd terug grotendeels al omgebouwd naar een 1-armige uitvoering, maar moest dit nog steeds afmaken en monteren. Het wisserarmpje op de motor was al ingekort om de benodigde slag van de wisser te kunnen maken. Echter moest de wisser as van de wisser zelf ook nog vervangen worden voor een exemplaar van een golf 2. Dit is omdat ik een wisser van een Lancia Y10 gebruik en die heeft net als een golf 2 een m8 aansluiting ipv m6 bij een golf 1. Bovendien was het asje ook aan vervanging toe

Ten eerste de verschillen, links golf 1, rechts golf 2:

De wisseras is dus duidelijk groter, m8 ipv m6 aansluiting, maar wat ik niet wist is dat het bolletje aan het eind van het stangetje bij een golf 2 blijkbaar ook kleiner is Maargoed dat is niet zon probleem, de armpjes zijn even lang dus die gaan we gewoon proberen over te zetten. Verder zijn de maten nagenoeg gelijk dus zo over te zetten.

Armpjes overzetten, ze zitten geklonken:

Klinkgedeelte wegslijpen:

Even wrikken en hij is er af, pas op dat je de 2 ringen niet verliest

De nieuwe as op de oude plek vastklinken:

Armpje weer vastlassen (niet mijn mooiste las )

en klaar!

De boel even netjes spuiten enzo en inbouwen maar:

Lancia wisserstang met Aerotwin wisser erop en een mooi strak geheel

Sproeierinstallatie op de wisser:

Aangezien al die liters ruitensproeiervloeistof kilo's weegt voldoet een drinkbeker ook prima als reservoir

Motortje netjes weggewerkt:

Verder heb ik nog wat windgeleiders voor de radiateur gemaakt uit carbon wat ik nog over had. Links, rechts en voor de afwerking bovenop. De linkse kon mooi vast aan de radiateur, en ook aan de gril die er blijkbaar speciale klemmen/gleuven voor heeft kwam ik achter :

Rechts zit aan de oliekoeler vast:

En bovenop ter afwerking:

En de scherpe kijker viel misschien nog wat anders op op de laatste foto, ik heb in plaats van het GTI-grillembleem (wat het niet is natuurlijk) een ander embleem geplaatst die denk ik iets meer passend is

Dat was m weer, ik wacht nog op wat onderdelen die binnen moeten komen voor de volgende update!
Reply With Quote