View Single Post
Old 14-09-2015, 08:25
DutchWilco's Avatar
DutchWilco DutchWilco is offline
Postwhore

Quote:
Originally Posted by Van Limburg
Ik hoop dat je het niet erg vind dat je velgen weer wat achter gaan blijven, want ik vind jou kennis hierover ontzettend interessant.

Bovenstaand filmpje kende ik nog niet!
Laat dat nu net lijken wat ik in der tijd ook getekend had..
Snel ontwerp voor het idee, moet gewoon aanzetten tot uitdenken wat er dus langs mijn kant nooit van zal komen

Het is heel erg lastig om een systeem als deze vanuit niks goed te krijgen. Ik persoonlijk zou zelf een soortgelijk systeem kopen van een bekent merk zoals Cosworth bijvoorbeeld, en om deze dan te gebruiken in een set voor op de motor waar je hem dan op wilt hebben.

Dit systeem heeft het hele grote nadeel ten opzichte van de losse gaskleppen dat de hart-op-hart maten niet variabel zijn en deze wel bij alle verschillende merken enz anders zijn.

Mocht je wat unieks willen maken, zou ik persoonlijk adviseren om er 1 te maken die net als 1 losse gasklep is met de mogelijkheid deze aan elkaar te koppelen zodat de hart-maten variabel zijn en deze toepasbaar is voor de hoeveelheid cilinders na keuze

Echter zit je dan nog wel met een doorlaat die ook naar keuze is bij de normale gasklep, maar dan zou je kunnen beginnen met de meest gangbare zoals de 45 of 48mm doorlaat.
Reply With Quote