Quote:
Originally Posted by Scully
De tekeningen zien er heel mooi uit, het spruitstuk zal ook goed flowen zo. Mag ik vragen met welk programma dit getekend is?
Is dit niet veel te hoog? Ik neem aan het het maximum toerental niet veel hoger is?
Ik was ook benieuwd waarom je voor individuele gaskleppen gaat bij een turbomotor. Ik was altijd onder de indruk dat dit bij een turbomotor niet rendabel is ten opzichte van de kosten en het moeilijk in te regelen is?
|
Deze is getekend door een kameraad van mij en hij tekent met met Solid works.
Throttle bodies werken erg goed bij ook een turbo-motor. Vooral de response word er een stuk beter van. Als voorbeeld kan je kijken naar de Wereldkampioenschappen Rally-cross waar er niet 1 rijd zonder de losse gaskleppen terwijl een sprint-auto genoeg heeft aan 1 enkele gasklep.
Bij een turbo-motor is het effect wel minder waardoor de hoge kosten minder rendement op leveren en een overweging anders komt te liggen natuurlijk.
Na wat gewissel met motoren enz, is er nu een goed plan gemaakt van hoe ik deze auto voor mijzelf zal gaan klaar maken en zelfs de kleur is al bekent, maar ik wil nog even wat dingen stil houden omdat ik bang ben dat er anderen zullen zijn die het zien, leuk vinden en dan zelf even klaar maken alvorens ik zelf zo ver ben wat al te vaak is gebeurt en ik dan weer wat anders wil.
Ik wist even niet hoe ik het moest uitleggen, maar het ziet er naar uit dat ik zelf met een atmosferische 5-cilinder zal gaan rijden en daar ligt het koppel heel anders van.
Bij de Golf Rallye die we aan het bouwen zijn word dit spruitstuk in elk geval wel zeker gebruikt in combinatie met een plenum voor de turbo.