07-08-2015, 11:47
|
Forum Newbee
|
|
|
|
Problemen na reparatie door Franse garage
Ik ben aan het begin van mijn vakantie onder Lyon gestrand met mijn VW Sharan. Het probleem was een kapotte rechter aandrijfas. De auto is gerepareerd door een Franse Renault garage. We zijn de auto na twee weken gaan ophalen. De eerste verrassing was dat de prijs niet de afgesproken 700 euro was, maar 1250 euro. Veel erger was dat de auto ineens zeer zwaar stuurde (ondanks dat de stuurbekrachtiging nog werkt) en dat de auto tijdens het rijden een gonzend geluid maakt alsof de wiellagers kapot zijn. Ik heb de terugreis er maar op gewaagd en ben gelukkig heel thuis gekomen waarop ik mijn auto direct naar mijn eigen garage heb gebracht.
Bij controle door mijn garage is gebleken dat de reparatie met veel geweld is uitgevoerd. Er is hard geslagen op de buitenste stuur kogel en op de binnenste lagers van de aandrijfas (zie foto's) en het blijkt dat de reparatie is gedaan zonder de fusee rechts los te maken, wat eigenlijk zou moeten. De garage geeft aan dat het zware sturen waarschijnlijk komt door een defect stuurhuis, men weet even geen andere verklaring.
Ik denk dat het gonzen goed verklaard kan worden door een beschadigd lager door de klappen op het lagerhuis maar ik snap niet waardoor het zware sturen na de reparatie verklaard kan worden. Op de brug kan de richting van de wielen niet met de hand verdraaid worden.
Heeft iemand een idee wat een mogelijke oorzaak kan zijn die verband kan houden met de lomp uitgevoerde reparatie?
Alvast bedankt! Hans
Foto's:

|