View Single Post
Old 06-08-2015, 16:09
86C's Avatar
86C 86C is offline
VW Addict

Send a message via ICQ to 86C

Even knip/plak van problemcar.nl

tikkend geluid voorzijde VW Passat 35i automaat 1991

Volkswagen Passat
Bouwjaar: 1991
Brandstof: benzine
Motor: 1.8

Beste technici,

Ik zit met een ontzettend vervelend probleem aan onze passat waar ik niet uitkom. De auto geeft een metaalachtig tikkend geluid afkomstig van de voorzijde van de auto. Het is echt tikken en dus absoluut niet piepen, schaven, schuren of rammelen. Het tikken is snelheidsafhankelijk. Des te harder rijden, des te sneller tikken. Mijn vermoeden is dat de rem de veroorzaker is, want zodra ik de rem intrap is het geluid weg. Zodra we de rem weer loslaten is het meteen terug. Maar mogelijk komt het geluid elders vandaan. Het geluid is alleen weg bij remmen en bij koude start is het voor enkele minuten weg om daarna terug te komen. De auto heeft een automaat, maar het tikken is aanwezig in alle versnellingen vooruit, neutraal en achteruit. Automaat schakelt goed. De rem is recent gangbaar gemaakt, nieuwe schijven, nieuwe blokken en nieuwe voorwiellagers. Alles zit goed vast, geen te lange wielbouten en ook geen aanlopend plaklood. Tikken is begonnen na vervangen voorwiellager aan de bestuurderskant. Sindsdien staat ook het stuur in de auto een beetje scheef. Kan zelf weinig controleren momenteel, ben momenteel met de auto op vakantie in Roemeniƫ. We hebben momenteel 3000km gereden met het getik. Het is niet erger geworden, maar ook niet minder. Het geluid is bloedirritant. Weet iemand waar ik het moet zoeken? Ik weet het even niet meer. Wie heeft de gouden tip?
Reply With Quote