Zowel in de velg als aan de moer zit in 99% van de gevallen een schuine rand. Deze centreert de velg en zorgt er voor dat je zo'n grote moer vaster kan draaien en minder snel los loopt.
Een grote vlakke moer centreert niet en is niet normaal vast te draaien en zal snel los lopen en problemen geven, hoe vast je hem ook zal proberen aan te draaien.
Het systeem geld niet alleen bij de center lock wielen, maar zo zitten ook de normale wielbouten vast om deze zelfde redenen.
De pinnen die op de plek komen van de wielbouten, zitten er alleen nog om het wiel aan te drijven en hebben geen verdere functie.
De centrale wielmoer moet het wiel centreren en vast houden zonder los te lopen
De Wielen zien er heel erg mooi uit zo, maar zoals de moer zit is vragen om problemen. Het draad zal nu wel een hele fijne spoed hebben neem ik aan. 650NM op een fijne spoed zal veel vaster zitten dan 650NM op een grove spoed en is een eenvoudig rekensommetje. Misschien dat deze nu aan de achterzijde word gecentreerd en alleen word aangedraaid aan de voorzijde.
Dit word wel vaker zo gedaan, maar dan alleen bij de hele lichte auto's zoals de Lotus en in de F3 etc. niet bij auto's met veel vermogen en een hoger gewicht zoals deze.
Even zoals deze meestal zitten (ik kon even geen betere foto's vinden):
Het systeem met een vlakke moer zoals deze voor de Lotus Elise/Exige te verkrijgen is:
