
24-07-2015, 22:12
|
Forum Newbee
|
|
Join Date: Jul 2015
Posts: 8
|
|
oke, ben er achter dat het een aantal factoren kunnen zijn die dit mogelijk veroorzaken, Zal idd eerst moeten controleren of er ergens een vacuüm lek is. Momenteel loopt de motor in het noodstuurprogramma want hij komt niet hoger dan 5000 toeren. maar ik denk ook dat de ontsteking niet goed op waarde staat. hiervoor is dus vagcom vereist om de juiste waarde te verkrijgen
Lees dit op verscheidene fora's en dat er heel veel gelijkende problemen zijn die allemaal verwijzen naar afstel of sensor of vacuüm problemen.
om nu zomaar klakkeloos sensoren te gaan vervangen lijkt mij een dure aangelegenheid en ook vind ik dat de prijzen van sensoren nogal ver uiteen liggen. Zo kost een Hall sensor b.v. rond de 120,- euro bij de dealer en rond de 50 tot 90 euro bij automaterialenzaak en via internet aanbieders 29.95
De vraag is dan of er een merkbare prijs kwaliteit verhouding is, of dat het meerdere malen over de kop gaat omdat er verschillende leveranciers tussen zitten.
Maar door het prijsverschil is mijn probleem nog niet mee opgelost, maar forums zijn er om elkaar te helpen en te zoeken naar goedkope en juiste oplossingen.
Ik denk dat ik eerst aan een vagcom moet geraken voordat ik verder kan en natuurlijk ook kijken of er geen vacuüm lek is
Krukaspositie sensor en klopsensor sluit ik nu even uit maar zoals met zo veel problemen is meten weten.....
Werk aan de winkel dus, maar dit kost tijd....en laat ik daar nu net een gebrek aan hebben en vaak alleen maar zaterdag's of zondag's kan sleutelen
Maar ik weet nu de richting waar ik het zoeken moet en hoop snel tot een oplossing te komen waarvan ik de uitkomst hier zal plaatsen want nu is het toch even niet zo zuinig rijden 12.5ltr op 100km.
|