View Single Post
  #1  
Old 02-07-2015, 14:24
Dieter9 Dieter9 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: May 2011
Posts: 80
Default Versnellingsbak golf1 1.8T20V

Beste forumleden,

Ik ben recent begonnen aan mijn project, namelijk een ombouw van mijn golf1 naar 1.8T20V.
Er ligt een APX klaar voor inbouw en ben in het stadium gekomen dat ik een versnellingsbak moet kiezen om alles in de eerste fase te kunnen monteren.

Ik heb de vraag al in een ander topic gesteld en heb op verschillende fora via de search al info gevonden, maar ik zie het bos door de bomen niet meer.

Initieel was ik van plan een 02A versnellingsbak van een G60 te gebruiken, maar sommige verhalen doen mij twijfelen.
Het zou sowieso de bedoeling zijn om de klinknagels van het differentieel te vervangen door ARP bouten en afhankelijk van de staat van de versnellingsbak eventueel te reviseren of een gereviseerd exemplaar te zoeken.
De reden voor de keuze van dit type versnellingsbak is simpelweg de verhoudingen, gezien het een golf 1 betreft die op 16 inch zal komen te staan (ik had zelf gedacht aan een AYN) (Bijkomend heb ik ook al de nodige steunen, maar dit is maar een kleintje).

Mijn concrete vragen/bedenkingen :

-Wat denken jullie van deze keuze van versnellingsbak en zijn er zaken die ik over het hoofd zie bij deze keuze?
-Het APX blok zal uitgerust worden met een 3 inch uitlaatlijn, FMIC, software op maat,… Ik denk dat een 270pk en een kleine 400Nm niet onrealistisch zal zijn, kan deze bak 400Nm aan?
-De AYN is volgens mij de “langste” bak, zijn er onderling veel verschillen of zaken die ik zou moeten weten?
-Tweedehands zijn deze bakken wel te vinden, maar meestal met al wel wat verreden kilometers. Zijn buiten het vervangen van de klinknagels een revisie of andere ingrepen raadzaam?
-Ik had bijkomend ook graag raad gevraagd in verband met de koppeling en het vliegwiel dat ik zou gaan gebruiken (1massa vliegwiel i.cm. versterkte koppeling? Types? Wat dient er aangepast te worden?)
-Heeft er toevallig niemand iets in de aanbieding?

Alvast bedankt voor jullie hulp en raad!
Reply With Quote