View Single Post
Old 09-06-2015, 12:43
jordy55 jordy55 is offline
Forum Newbee

Jaa het klopt dat je als maar langer en langer moet werken,
ik denk dat met mijn tijd je wel door mag tot je er bij neervalt.

Maar precies wat ik dus niet wil hebben is die studieschuld, en ik wil naast school ook graag mijn auto houden en mn werk vrijdag's savonds en zaterdag maar volgens leraren op het Saxion in Enschede was dat onmogelijk.

Ja ik wil graag kijken waar ik nou het beste thuis hoor, de opleiding MBO elektro heb ik gedaan omdat het eigenlijk een vervolg was op mijn middelbare school maar nu ik bijna klaar ben twijfel ik toch wel of dit is wat ik dag in dag uit zou willen doen.
Zo heb ik mijn interesses een beetje vastgelegd en dan komt het vooral neer op.

- Tekenen schetsen (Huizen, Auto’s & Vrachtwagens) Ook wel is met google Sketchup.
- Fotos maken en/of bewerken.
- Elektro van auto’s/trucks en het sleutelen eraan.
- Programmeren, Mensen helpen/informeren (bijv. Cursus of lesgeven)
- Onderweg zijn of op reis gaan maar niet hele maanden weg zeg maar.

Ik heb nu een stage op een kantoor/werkplaats waar ik mijn eigen project heb maar hier ga ik toch nog elke dag met tegenzin heen. Vooral omdat je altijd maar binnen zit achter een beeldschermpje of dat ik af en toe in de werkplaats loop om eraan te werken. Het liefst ben ik een beetje onderweg naar klanten bijvoorbeeld.

Ik heb ook diverse verhalen gehoord dat je soms met MBO niveau 4 wat meer gewild bent vooral vanwege de praktijkervaring die je hebt meegekregen (weet niet of dit waar is) en ik heb natuurlijk ook al een aantal verschillende stages achter de rug maar heb er niet 1tje van ja dat is het. Maar ik weet ook niet hoe het zal gaan in de toekomst aangezien je steeds meer hoort dat diploma's belangrijker zijn als werkervaring.

Natuurlijk ligt de keuze voor mezelf, maar het blijft lastig verhaal. En ik wil later natuurlijk gewoon een baan kunnen hebben waar je met plezier heen gaat dat is het belangrijkste voor mij.
Reply With Quote