
30-05-2015, 07:23
|
VW Fanatic
|
|
Join Date: Jan 2013
Posts: 313
|
|
De camber bepaald de hoek waarop de banden en dus wagen contact maken met de weg. is die rechtdoor groter dan in de bocht merk je dus een stabielere ligging. De toe kun je zien als de hoeveelheid druk die er op je stuur inrichting staat gezien je dit merkt aan je stuurbewegingen en het evenredig rijden. Dat wil zeggen dat de auto stabiel rechtdoor wil rijden.
Ik zie op je foto dat de draagarmen een lager punt hebben gekregen dan het subframe. Hierdoor kan de wagen gaan afwijken van de oorspronkelijke waardes en zul je vrijwel niet of weinig in de buurt komen van de uitlijn waardes. Bumpsteer is dus zeker mogelijk ja, vooral op oneffen wegdek.
Dat de achterkant gaat schuiven komt doordat je een onderstuurde auto rijdt zonder achteras stabilisator. Het gewicht wil vanachter namelijk uitbreken en drukt op de vooras, met schuiven als gevolg.
Het laatste punt dat je noemt herken ik 'Acnkerman steering' in. Youtube:
|