Zo tijdje geleden dat hier de laatste post is gemaakt.
Inmiddels loopt de Golf weer. Heb een nieuwe brandstofpomp gemonteerd en het gehele brandstofsysteem verplaatst en wat netter afgewerkt.
Nu is dat allemaal op orde maar met het tripje naar Oostenrijk begon een homokineet bijgeluiden te maken. Deze onlangs maar vervangen, dit zit dus nu ook weer fijn.
Enkel hoor ik sinds vorig jaar een getok wanneer ik optrek/doorschakel.
En ik zou niet meer weten waar ik het moet gaan zoeken. Eerst dacht ik dus de homokineet maar daar kon ik eerder niks in vinden. Maar nu deze vervangen is kan dat het ook niet meer zijn.
Je hoort het meer/harder op het moment dat ik optrek terwijl de auto begint te veren. Echter krijg ik het geluid totaal niet geplaatst.
Bij heel rustig op trekken hoor je niks en bij normaal optrekken hoor je het minder dan wanneer je wat sneller wilt optrekken.
Zoals eerder vermeld ook nog naar de Worthersee geweest, was wederom geslaagd maar bizar druk helaas. Doordat we de files wouden vermijden namen we af en toe een omweg en hier ook helaas een keer staande op gehouden.
Natuurlijk ging meteen de lat onder de wagen door en kreeg ik te horen dat ik niet voldeed aan de 9 cm bodemspeling.
Aangezien ik op 4 cm zat zaten er 2 dingen op.
1. Omhoog schroeven, 100 euro betalen en lekker weer doorrijden. Of
2. Kentekenplaten in beslag nemen, naar Nederland laten sturen en maar zien hoe ik de auto thuis kreeg.
Natuurlijk zoals de agent waarschijnlijk al verwachten voor optie 1 gekozen.
Dus de wagen een 5 cm omhoog geschroef en betaald. Helaas ging onder het schroeven de krik van me nog kapot en deze van een Italiaan geleend. Die kreeg hem aan 1 kant niet omhoog omdat de schroefset vast zat. Hij mocht na een extra 100 euro toch doorrijden. Het ging hun puur om de hoogte en de rest maakte niet uit, had blijkbaar een kapot achterlicht en blauwe platen erop maar dat maakte ze allemaal niet uit.
Aangezien hij nu heel erg achterover hing en je de banden letterlijk hoorde afslijten bij Faak maar meteen weer omlaag geschroefd naar de hoogte die ik voor het schroeven gemarkeerd had.
Ohja, Teddy's zijn nog uit elkaar geweest.
Binnenranden laten coaten en de randen heb ik opnieuw gepolijst voor het mooie.
Nog wat foto's: