View Single Post
Old 17-04-2015, 21:36
turbojo2 turbojo2 is offline
VW Guru

Quote:
Originally Posted by Pro FM
Nou ja, ik wil mijn EPS systeempje ook niet zomaar afdanken. maar deze werd oorspronkelijk ontworpen voor een 8V GTI (mijn oude auto) en daar heb ik hem onder vandaan gehaald en onder mijn huidige Cabrio G60 gehangen. Stationair is het prima maar bij bepaalde snelheden brult het aardig. Aangezien ik inmiddels ook geen 25 meer ben ga ik me er zo langzaam maar zeker enigsinds aan ergeren en staat het nog wel op mijn verlang lijstje. Voor de cabrio is de keus al wel weer wat beperkter helaas.

Mooi donkerbruin geluid uit zo'n EPS he? Stationair is het geluid echt top ja. Blijft het de mooiste uitlaat voor een Mk 1 gti vinden. Heb mijn oude rvs uitlaat van EPS weer onder mijn gti gemonteerd, nadat hij 15 jaar op zolder heeft gelegen, maar nu met een rvs spruitstuk ipv van een van staal. Mijn spruitstuk van staal leek wel een gatenkaas na een aantal jaren dus heb maar eentje van rvs bij EPS besteld. In de jaren 90 heerste nog het idee dat de warmte afgifte van een rvs spruitstuk zo slecht was dat er motorschade op kon treden. Ik was een van de eerste die een rvs golf 1 uitlaatsysteem van EPS kocht, denk rond 1993. Had het uittaatsysteem gezien bij een golf gti club- meeting op vliegveld Lelystad, waar de RDW ook de kombaan heeft. Auto waar de eerste EPS uitlaat onder zat was van Arjan Meeldijk was een donkergroene 1.6 oer-gti uit 78 ofzo. En zo'n oude gti wilde in die tijd niemand meer hebben.
Reply With Quote